پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند هشت‌آباد در میدان شهدا مشهد

  • کد خبر: ۱۳۹۶۲۲
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند هشت‌آباد در میدان شهدا مشهد
پروژه پارکینگ هوشمند هشت‌آباد با استفاده از تجهیزات به‌روز و سیستم‌های هوشمند در مشهد افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس در مراسم بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند هشت‌آباد مشهد اظهار کرد: امروز خوش‌حال شدم که وارد جلسه‌ای شدم که زحمتکش‌های اصلی که در ساخت پارکینگ نقش داشتند، حضور دارند و بی‌نهایت از تک‌تک آن‌ها تشکر می‌کنم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: میدان شهدا به‌عنوان یکی از مبادی ورودی به هسته مرکزی شهر مشهد، محدوده‌ای مناسب برای ایجاد پارکینگ است. شاید در هسته مرکزی شهر برای ایجاد پارکینگ اختلاف نظر‌هایی داشته باشیم؛ اما در رینگ دوم هسته مرکزی شهرمان مانند میدان شهدا و میدان بسیج، تأکید بر ایجاد پارکینگ است.

وی ادامه داد: جای پارک مسئله‌ مهمی است که در هسته مرکزی شهر به آن نیاز داریم و در پارکنیگ هشت‌آباد، ۲۷۴ جای پارک در نظر گرفته شده است که می‌خواهم تست این پارکینگ کامل صورت بگیرد و سپس در آن به روی مردم باز شود.

پروژه توحید در ضلع جنوبی خیابان توحید در دست اجراست

سیدخلیل منبتی، معاون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد، نیز در مراسم بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند هشت‌آباد گفت: مساحت این پروژه ۱۷ هزار مترمربع و ۱۲ هزار مترمربع مسقف‌ و ۵ هزار مترمربع فضای باز است. ورودی و خروجی مجزاست و ۳ سرویس پله مجزا و ۲ پله برقی دارد که به سیستم اعلان حریق و کنترل‌های تصویری مجهز هستند. 

وی افزود: پروژه توحید در ضلع جنوبی خیابان توحید در دست اجراست و به‌وسیله تونل از زیر خیابان به هم‌متصل خواهند شد. 
این پروژه در دوره قبل شروع شد و در اواخر سال۹۹ تحویل سازمان عمران شده و در تابستان ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آن دوباره آغاز شد. 

به گفته وی، تا اردیبهشت ۱۴۰۲ مهلت قرارداد این پروژه بود، اما طبق دستور آقای شهردار قرار شد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان توسط سازمان عمران هزینه شده است. این فضا ۲۰۰ میلیارد به‌صورت کلی هزینه داشته است. ۵۰ آیتم اصلی نیز اینجا کار شده است. 

وی ادامه داد: ۱۲۸۰ مترمربع جدول، ۲۷۵۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۳.۵ کیلومتر جوش‌کاری راه‌های تأسیسات و... از جمله اقدامات انجام‌شده است.

مهدی ناصحی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در مراسم بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند هشت‌آباد اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در کلان‌شهر‌ها و از جمله مشهد، موضوع پارکینگ خودروست. تکالیفی در شورای اسلامی شهر و بودجه برای تأمین پارکینگ‌ها ارائه شده است. ایجاد این‌گونه زیرساخت‌ها از لحاظ منابع برای شهرداری بسیار سخت است. 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این پارکینگ از لحاظ ساختار و شهرسازی ضروری است. این پروژه به افتتاح رسید و فرصتی است برای کسانی که با خودرو شخصی به حرم مشرف می‌شوند تا از این پارکینگ استفاده کنند. 

به گفته وی، این پارکینگ یکی از جلوه‌های خدمت شورای شهر برای مردم است و امیدواریم با این برنامه هر ۱۵ روز یک خبر خوب تداوم پیدا کند. شورای شهراز فعالیت‌های جهادی حمایت خواهد کرد.

پارکینگی هوشمند برای مشهد

پروژه پارکینگ هوشمند هشت‌آباد با استفاده از تجهیزات به‌روز و سیستم‌های هوشمند افتتاح شد. این پارکینگ در خیابان توحید، جنب بوستان توحید در نزدیک‌ترین محل به میدان شهدا قرار دارد.

گفتنی است، این پارکینگ با اعتبار ١۵٠ میلیارد تومانی دارای ۱۲ هزار متر‌مربع فضای مسقف، پنج هزار مترمربع فضای مسطح و ٢٧۲ جای پارک در سه طبقه زیرزمین آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->